Hår.

Till att börja med så ska jag säga att jag är extremt noga med mitt hår. Mest för att om jag plattar håret alldeles för mycke kanske mina lockar försvinner, och det är det sista jag vill. Därför låter jag alltid håret självtorka och jag kammar det inte när det är blött.
1. Ni ser nog de gigantiska flaskorna i rött och vitt, svåra att missa liksom. Det är då mitt nuvarande schampo/balsam och det är allt annat än dåligt, verkligen helt underbart. Luktar supersupergott gör det även! Mitt hår blir alldeles supermjukt av det och doftar ljuvligt! Vill egentligen inte skiljas ifrån det...
2. Om ni ser efter brevid schampo och balsam flaskorna hittar ni en till flaska (suprise) med Urban tryckt fram på. Om ni kikar ännu längre bort får ni syn på en flaska som är ungefär samma storlek och prickig. Dessa två hänger liksom ihop. Flaska nr. 1 är ett väldoftande och supergosigt mousse som man applicerar i håret och framhäver lockarna. Superbra är det verkligen. Flaska nr. 2 ska man spraya på efter man satt i detta i håret och denna gör att håret får glanseffekt, luktar supermumsigt och är skitbra det med.
3. Den stora lite gömda flaskan med ett K på är ett sorts styling/spray mousse. Detta är min moders, men jag andvänder det med jämna mellan rum, speciellt om jag plattar håret eller vill få "volym" i håret. Vet inte vad den ska andvändas till engentligen, men jag improviserar! Bra är det iallafall de få gånger jag andvänder det, är från Kevin Murphy så där har vi ju svaret till varför den är bra.
4. Den silvriga flaskan med ett C på är också ett sorts mousse. Det luktar supergott, om jag har det i mitt hår kan jag sitta och lukta på håret i flera timmar. Hursomhelst är det ganska bra, det luktar bättre än vad det är. Håret blir väldigt fettigt, iallafall mit hår, så jag försöker att andvända det så lite som möjligt. De gånger jag kan andvända det är när jag vill hålla mitt hår på plats när det platt så att det inte blir lockigt. Men även dessa gånger är det inte ofta jag andvänder det.
5. Den andra stora och långa flaskan är då hårspray från Klippoteket. Jag erkänner att jag andvänder hårspray oerhört sällan, men när jag gör det andvänder jag ytterst lite. Men detta hårspray rekommenderas det är väldigt bra!
6. Den lila gulliga lilla tuben med texten Bed head luktar så ljuvligt att det är nästan bara därför jag andvänder den. Men detta är som ett sorts hårgele som håller håret på plats och man kan forma det som man vill lite grann. Ett oerhört bra och godisluktande hårgrejs.
7. Den silvriga lilla med Got2b texten är ett sorts volymspray. Man sprayar detta u hårbotten och låter det torka och hips vips får man bättre volym på nolltid. Luktar gott gör den även. Jag andvänder den inte dagligen, men väldigt ofta. Men detta är dock min syrras, så jag får passa mig!
8. Och den runda sötaste lilla burken är mitt älskade hårgele som jag andvänder när jag plattar håret och vill att det ska fortsätta vara platt. Detta älskar jag verkligen, det är något jag andvänder rätt så ofta faktiskt!
Luktar himmelskt det med, varning dock för väldigt kladdigt. Men bra är det!
Detta är nog det jag brukar andvända mest till mit hår. Jag andvänder INTE alla dagligen, utan delar upp det beroende på vilken frisyr jag har. Ingen av dessa är speciellt märkvärdig så ni hittar detta på nästan vilka butiker som helst. Dock inte Kevin Murphy och Bed Head, det köper man hos en frisör tror jag.
Nu ska jag hoppa iväg och möta upp med Ronja, tacosen ligger mysigt nerbäddad i min mage och hungrig lär jag inte bli på timmar! Ha en bra kväll alla fina!
K r a m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0